петък, 24 март 2017 г.

Reader Problems Tag


Тъй като в последно време чета по-малко, няма да се повтарям за пореден път защо, реших поне да си поддържам блога с различни публикации. Наскоро бях тагната от Юлия да направя The Reader Problems Tag, благодаря за което. Не бях правила таг от много време, този е интересен и затова ето го и него.

1. Имаш 20 000 книги в списъка ти за четене. Как избираш коя да прочетеш?
Ако съм започнала поредица, която не мога да спра да чета, със сигурност довършвам нея. Ако обаче съвсем се чудя какво да прочета, както в момента имам около 25 непрочетени книги на рафтовете, просто заставам пред библиотеката, поглеждам книгите и оставам ръката ми сама да се насочи към книгата, която иска да прочета следваща.

2. Прочел си половината книга, но тя не те завладява. Дочиташ ли я или я оставяш?
Имам няколко такива книги на рафтовете, за които си казах "Ще ги оставя за после" и така и не ги довърших. Да си призная - не знам дали ще ги довърша някога. Ако реша това да стане, вероятно ще ги започна съвсем отначалото, за да вникна отново в историята и да открия онова, което не съм успяла да уловя първия път. Не обичам да се отказвам от някоя книга. По-добре да я прочета цялата, колкото и мъчително да е, отколкото да се откажа. Поне ще мога да дам обективното си мнение след това.

3. Идва краят на годината и ти си твърде близо и същевременно много далеч от предизвикателството ти в Goodreads. Опитваш ли се да го изпълниш и ако да, как?
Предизвикателствата в Goodreads не са състезание за мен. Може да съм си поставила една определена цифра, но това не значи, че трябва да я спазя непременно. Имам стотици други неща, за които да мисля. Тези предизвикателства не са ми приоритет. Може да прочета по-малко книги през тази година, но на следващата да прочета повече. Няма гаранция за нищо. Не се влияя от подобни "гонки" в Интернет. 

4. Кориците на любимата ти поредица не пасват. Как се справяш?
Днес си преподреждах рафтовете в цветовете на дъгата. Не можах да го докарам идеално, но пък какво от това. Ядосвах се, че не успях да нагодя първите три книги от "Реликвите на смъртните". Но това по принцип не ми е никакъв проблем. Най-важно за мен е съдържанието, ако ще й кориците да са най-грозните, създавани някога.

5. Всичките ти приятели харесват дадена книга, освен теб. Как се справяш с тази ситуация?
Това е без значение. Хората са различни и всеки си има мнение, здравомислещ е, затова има глава на раменете си. Свободен е да харесва и да не харесва нещо, каквото и да е. Но около мен няма хора, които да обичат да четат книги, така че съм сама с моите вкусове и идеали. 

6. Четеш книга на обществено място и си на път да се разплачеш. Какво правиш?
Не си позволявам подобно нещо. Нито докато чета книга, нито докато гледам филм в компанията на други хора. Единствено, докато съм сама си позволявам да си поплача на книга или филм.

7. Следващата книга от любимата ти поредица току-що е излязла, но ти си забравил какво се е случило в предишните книги. Какво ще направиш: Препрочиташ книгите, търсиш ревюта на тях или направо преминаваш към новоизлязлата книга?
Е, ако е любимата ми поредица защо ще забравям за случилото се? Ето, давам пример веднага. Мина почти една година откакто прочетох "Лейди Полунощ". Помня какво се случи, няма шанс да го забравя просто, и чакам "Lord of Shadows" с гигантско нетърпение. Но ако се случи да забравя какво се е случило, най-вероятно ще гледам някое клипче с booktalk в YouTube.

8. Не искаш да даваш книгите си на никого. Как любезно казваш "не" на хората, когато попитат?
Боли ме от този въпрос. Не обичам да давам книгите си, колкото и да ми се иска да накарам даден човек да прочете някоя любима моя книга. Пазя ги като най-ценното ми богатство. Веднъж в 10-ти клас дадох една книга на съученичка, след това мина през още няколко съученички, докато накрая се върна при мен с намачкани (леко) корици и чернилка по хартията, от което физически ме заболя. От тогава си обещах, че никога повече няма да дам книга на някого. Докато преди 5-6 месеца една колежка не ми се помоли да й дам "Ангел с часовников механизъм". И, да, от 6 месеца не мога да спя нощем, знаейки че книгата не е на рафта ми. Смятам утре така леко заобиколно да я попитам как върви шест месечното четене... 

9. Последният месец си започнал и оставил 5 книги. Какво правиш, за да се пребориш с тази ситуация?
По принцип когато хвана книга, гледам да я прочета, колкото и време да ми отнеме, ако съм прекалено ангажирана с неща около университета. За щастие не съм попадала в ситуация, в която да чета 5 книги и да се чудя как да ги завърша.

10. Има страшно много нови книги, които искаш да прочетеш, но колко от тях реално си купуваш?
Ако искам някоя книга - купувам си я. Не му мисля кой знае колко много.

11. Купуваш си много книги, които от страшно много време искаш да прочетеш и нямаш търпение да ги започнеш. Колко време стоят в библиотеката ти преди да ги прочетеш?
О, имам много книги, които отдавна съм си купила и все не им идва реда. Заканила съм се обаче това лято, след края на последната година в университета, да прочета всички книги, чакащи да бъдат прочетени.

Тагвам Румяна.

Няма коментари:

Публикуване на коментар