събота, 21 януари 2017 г.

Shadowhunters TV Show - Коментари и впечатления #3


Най-после дойде време да споделя мнението си за новия сезон на Shadowhunters. Реших да почакам да минат няколко епизода, за да видя как ще потръгне и да си изградя по-стабилно мнение относно това как върви и какво ми се иска да видя в новия сезон. Както всеки един фен на книгите за ловците на сенки, аз също искам да си измислят по-малко и повече да следват книгите. Имам само няколко дребни проблема с новия сезон и един малко по-голям, за които ще ви говоря в тази публикация. Вече съм правила два поста за сериала, които можете да видите тук и тук. Както съм казвала и в тях, аз искам сериалът да бъде успешен и да се развие положително. Актьорите все още има какво да научат, защото някои от тях все още не ми се струват, така да се каже "влезли под кожата на героя". Но новият сезон е една идея по-добър и сега ще ви поговоря малко повече за него.

Публикацията нататък ще съдържа спойлери за сериала и книгите!
Четете на своя отговорност!

Иска ми се да започна с някои от положителните неща. Първото такова нещо, което ми направи впечатление, беше новото интро и музиката. Много по-добър едит и песен, отколкото миналия сезон. Страшно се изкефих, когато започна. Забелязвам също, че доста от бойните сцени са подобрени. Вече ги няма онези неописуемо досадни звуци, докато се удрят, и странните движения, които имаха някои от актьорите. Изглежда, че явно доста са тренирали и са се постарали тези сцени да изглеждат по-реалистични. Друго, което забелязвам, е промяната на портала. Естествено, докато четях книгите, си представях нещо много по-грандиозно изглеждащо. Мисля, че за портала създателите трябваше да вложат малко повече креативност, но и така не е зле. Поне има напредък относно специалните ефекти. И честно казано май с това се изчерпват нещата, които смятам за подобрение. Има и още няколко, но за тях по-надолу.


Най-досадното, ужасно и незначително нещо, което можеха да въведат в сериала, е руната за преобразяване. Въпросът ми е един и е много прост - защо? Защо? Защо? Огромна грешка, която тръгна още от първи сезон с "Аз съм Валънтайн, преобразен в Майкъл Уейланд". И оттогава досега имам чувството, че все повече ни натрапват тази руна пред очите, все едно знаят, че я мразим и го правят нарочно. При това не само Валънтайн, ами вече Клеъри, Изи и кой ли още не, използват преобразяваща руна. Да, добре, разбирам, че трябва нещо да се промени, не може дословно да се прави всичко като в книгата. Но просто не виждам смисъл в това да използват тази руна. Мога да задълбая много надълбоко в темата "Защо не трябва да съществува такава руна в сериала?", но не ми се иска да правя километрична публикация. Номерът с преобразяването е на една друга героиня и не трябваше да й го отнемат, защото това я правеше уникална. Сега, ако решат да я вкарат по някакъв начин в сериала след време, ще я съсипят и няма да е интересна с абсолютно нищо.


Нещото, което все още не мога да проумея, е как така Джослин не можа да разбере, че Джейс не е синът й. Та, нали в книгите беше точно така, когато видя очите му и разбра, че той не е Джонатан. Тук проблемът за мен е това, че много рано събудиха Джослин. Тя трябваше да остане омагьосана поне докрая на този сезон. Все пак нали тя беше тази, която разбира истината. Не намирам логика в замисъла на режисьорите защо са решили да извъртят нещата по този начин. Накрая сигурно някак си магически ще й светне лампичката в главата и ще се сети за черните очи на Джонатан. Клеъри и взаимоотношенията с майка й пък е другото, което ме дразни. В единия момент й вярва, а в следващия - не. Но като цяло тези две актриси не ми изглеждат добър избор още от самото начало и последствията само потвърждават мислите ми.


Ретроспекциите са възможно най-ужасното нещо в сериала. Не говоря за сцените - те са добри. Говоря за актьорите и абсолютно никаквата логика, която използват създателите. Първо Джослин, Валънтайн и Люк в миналия сезон за ретроспекциите бяха използвани по-млади актьори, които да ги изиграят. Това е добре, действието се развива 20 години по-рано, нормално е да са по-млади. В този сезон обаче имаше сцена с Джослин и малкото бебе Джонатан, а актрисата си беше същата тази, която гледаме във всеки епизод, а не по-младата. Което си е един голям гаф, защото щом един път ще е по-млада актриса, поне да я бяха наели отново, вместо да наемат двама чисто нови актьори, които да изиграят Джейс и Алек с колко... четири-пет, най-много шест години по-малки. Колко глупаво и безсмислено. Това е Холивуд, за Бога! Тези хора нямат ли креативност? За първи път ли снимат сериал? Не знаят ли, че лицето на човек не се променя кой знае колко от 15 до 20-22 годишна възраст? Какъв е смисълът да наемат трима по-млади актьори за Изи, Алек и Джейс, при положение, че малко грим, различна прическа и други дрехи биха свършили чудеса със сегашните актьори? Непонятно е за мен. 


Време е да кажа няколко положителни думи и да приключвам с доста дългата публикация. Първо за новите актьори в сериала, които да си призная, много ми харесаха. Инквизитор Алдъртрий е новият герой, който е глава на Института в Ню Йорк. Много интересен е, а и от книгите си го спомням, ако не се лъжа в "Град от стъкло". Може и да не му е положителна ролята, но имам желание да продължа да го виждам. Най-после видяхме и Мая в новия епизод, за което нямах никакво търпение. Актрисата наистина е точно попадение. Надявам се, че ще я виждаме доста често нататък, а и ми е интересно да видя сцени между нея и Саймън. Относно него пък нямам какво да кажа, защото е страхотен. Алберто Росенде върши чудеса, като същото мога да кажа и за Хари Шъм Дж., който играе Магнус, и Емерауд Тобия, в ролята на Изабел. И накрая най-хубавото нещо, което видях този сезон (и съм изключително щастлива от това), беше сцената с Джейс и Алек в последния епизод. Наистина почувствах парабатайската връзка. Това за мен беше най-добрата и емоционална сцена от началото на сериала. 

П.С. Тъй като гледам, че Джейс е в Града от кости в следващия епизод, а и Валънтайн е там... Това означава ли, че има шанс скоро да видим... знам ли... брат Закарая? Не че нещо, ама като гледам колко бързо се развива всичко, никак няма да е зле, нали?

2 коментара:

  1. Споделям напълно мнението ти!!! Джослин изообщо не ми харесва, не трябваше да я будят толкова рано, не разбирам също как така когато видя Джейс, пипна го дори!!!, толкова не осъзна, че това НЕ Е синът ѝ... Нямам думи, толкова много ме ядосват тези техни измишльотини. Руната дори няма да я коментирам, ужасна е... Ретроспекциите също нямат никакъв смисъл, дано новите сценаристи да пооправят малко сериала...

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Силно се надявам! Много искам сериалът да успее! :)

      Изтриване