неделя, 11 декември 2016 г.

❄ Blogmas #5: Ревю на "Изборът" от Кийра Кас ❄


35 момичета. 1 корона. Състезанието на живота започва.

"Изборът" е една увлекателна книга, която те кара да четеш, докато очите ти не започнат да капят от умора. Идеята на Кийра Кас е доста интересна всъщност. През цялото време имаш чувството, че гледаш риалити шоу, в което 35 момичета се борят за първото място. Ако трябва да дам мое заглавие на тази книга, според нещата, на които ми напомняше, най-вероятно ще бъде "Топ модели участват в Игрите на глада за спечелването на принц с добавка корона". Да, доста дълго заглавие. И като го казвам не се шегувам с творчеството на Кас, а й се възхищавам за наистина оригиналната история. През цялото време, докато четях, аз се въвличах в едни дълбоки спомени за мечтите ми като дете как един ден ще срещна принц и ще заживеем щастливо. Вероятно повечето от вас вече са чели тази книга, а аз съм една от последните, но умирах да изкажа мнението си за този свят, който отстрани може да изглежда пълен с блясък и кралски разкош, но всъщност е съчетан с много мрак и тъга.

Книгата проследява историята на младата Америка Сингър, която живее в семейство на петици, а тази каста е една от най-низшите в кастовата система. Тези касти, които са с цифра 1, 2 и 3 се считат за най-богатите и най-възвишените, 4, 5, 6, 7 са кастите, които не разполагат с много пари, а 8-ците са най-долната каста. Това е тъжно. Някак си да живееш в един такъв свят, в който хората те преценяват, според цифрата, която носиш, е ужасно. Не мога да си представя колко трагично би било, особено ако съм 5-ца, като Америка, на която не й е разрешено да обича човек с по-долна каста. Светът би бил по-страшен, отколкото е в момента. Но да се върнем на Америка. Първото нещо, което ми прави впечатление, е името й - тя е кръстена на страната Америка, а фамилията й е Сингър (англ. singer - певец) и всъщност тя наистина е певица. Колкото и нелепо да звучи, донякъде е и хитро измислено. Америка е една от най-земните героини. У нея ми харесва това, че не се самозабравя, знае много добре коя е и от къде идва, грижа я е за всичко, което се случва, не гледа коя натруфена рокля да си избере, това не я интересува. Борбен дух притежава това момиче. Такива героини харесвам и силно се надявам в следващите книги да бъде все такава. Ще ми достави наистина голямо удоволствие да чета за нея.
Разкъсваща се между чувствата си, Америка трябва да избира между Негово Височество, принцът на Илеа Максън Шрийв и чаровният и напорист Аспен Леджър. Лично аз, ако бях на нейно място, не знам как бих избрала. От една страна е Максън - толкова внимателен, мил и с такова прекрасно отношение към хората, около себе си. Той бързо се превърна в един от любимите ми герои, защото не само е умен и може да разсъждава с главата си, но и е здраво стъпил на земята и не е изгубил себе си сред хилядите проблеми, които му се трупат над главата. А от друга страна е Аспен. Към него имам малко смесени чувства. Не мога да кажа, че мразя героя му, но не мога да кажа и че ми е любим. Харесвам го, в това няма спор. Това, което не ми допадна в него, е че макар да е упорит и да иска да постигне целите си, понякога се държи така, сякаш не знае какво иска и това заключение за него си го направих след думите, които каза на Америка. Така моята топка е повече в полето на Максън. Но ако в следващите книги видя потенциал в героя на Аспен, силите ще се изравнят и тогава ми остава само да чета и да видя защо Америка е избрала накрая... този, който е избрала (знам кой, понеже спойлери навсякъде, но ми е интересно да знам как и защо е направила този избор).

Естествено книгата нямаше да е същата без 34-те останали момичета. Споменаха се толкова различни имена, някои, от които, вече ги забравих. Но помня тези, които си струва да бъдат запомнени. Винаги трябва да има по един, който да развали купона, в случая - Селест. Колкото и неприятна да е нейната личност, аз наистина имам интерес да видя до къде ще стигне тази героиня. Предполагам, че както във всяка приказка, където злодея умира, тук също ще й се случи нещо, което няма да е добре за нея, но ще почета и ще разбера. Останалите, които ми допаднаха бяха Крис и Марли. Просто героините са ми забавни и дано да получат своя щастлив край. Като изключим претендентките, останалите участници в книгата, които са много приятни, са Ан, Мари, Луси и сестрата на Америка Мей, която е същинско съкровище. А трите прислужнички на Америка са очарователни с всичката доброта, която таят в себе си.

Препоръчвам "Изборът" на всеки, който иска да се потопи в един свят, съчетаващ в себе си блясък, красота, кралски приеми и въобще всичко, което може да е свързано със света на принцесите, но и в същото време свят, пълен със страх и мрак. Тази книга не е само рокли и корони. В нея има и загадка, която трябва да бъде разрешена, и една война, която трябва да бъде спечелена. "Изборът" от Кийра Кас беше идеалното четиво за един скучен петък, а продължението на серията от книги обещава да бъде наистина добро. Най-хубавото предстои!


2 коментара:

  1. Точно нея чета в момента и досега много ми харесва. Скоро ще завърша и аз не знам защо я отлагам, но при мен се оказа доста различна от моите предубеждения за нея! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Струва си, не мога да си кривя душата, въпреки че бях с едно наум, когато почнах да я чета. Историята е наистина интересна!

      Изтриване