петък, 29 април 2016 г.

April Wrap Up & May TBR


   Още един месец се търкулна. Сякаш вчера започна 2016-та, а вече е почти май месец. Тъй като вече знам какво ще дочитам днес и утре, реших да си публикувам месечното преброяване днес. А и следват празници, за които трябва да се подготвяме и времето ще е ограничено. Този месец не беше толкова успешен, колкото се надявах да бъде, но предвид факта, че бях в reading slump известно време, мисля, че цифрата от 5 (и половина) книги и 3 кратки истории, е добра.

1. "Лейди Полунощ" - Касандра Клеър - 5/5*
Това беше първата книга, с която започнах месеца. Няма да крия възхищението си и хилядите емоции, които ме обляха, докато четях "Лейди Полунощ". Беше съвършенство, събрано в 640 страници. Може да прочетете цялото ми ревю - ТУК.


2. "Дълъг разговор" - Касандра Клеър - 5/5*
Нарочно отделям втората точка на тази кратка история към "Реликвите на смъртните", която се развива 5 години след "Град на небесен огън". Тази история от около 20 страници е поместена в "Лейди Полунощ" след епилога. Въобще не знаех, че тази история е вътре в книгата. Когато стигнах до нея, бях изключително развълнувана да я прочета и да разбера какво се е случило с Алек, Магнус, Изи, Саймън, Клеъри, Джейс и всички останали. Не останах разочарована.

3. "Перфектна химия" - Симон Елкелес - 4,5/5*
Една прекрасна история, която се чете с лекота и удоволствие. Хареса ми много, радвам се, че имах възможността да я прочета. Пълно ревю - ТУК.

4. "Предани" - Вероника Рот - 4/5*
От доста време се канех да препрочета книгата, преди да гледам филма. Най-накрая го направих. Сега се чудя защо си причиних това мъчение отново, но явно съм мазохист. Дори и след второто четене, оценката ми си остава 4/5 звезди.

5. "Jocelyn's Story" - Касандра Клеър - 4,5/5*
Открих тази кратка история за живота на Джослин 20 години по-рано, когато е била омъжена за Валънтайн. Всъщност тя може да бъде прочетена и в "Град от стъкло", но тук беше малко по-подробно описана. И все пак, намирам тази история за наистина интересна.

6. "On The Bridge" - Касандра Клеър - 5/5*
Още една кратка история. Този път става въпрос за разговора между Уил и Джем преди да бъдат нападнати от демона на моста. Тези от вас, които са чели историята, знаят, че "Ангел с часовников механизъм" започва с битка с демон на мост в Лондон.

7. "Гондолата на времето" - Ева Фьолер - 4/5*
Наистина харесах тази история. Беше ми интересно да разбера за живота през XV век. А и Венеция е град, който много харесвам. От няколко дни се каня да напиша ревю на книгата, но след празниците и това ще стане.

8. "Герой" - Саманта Йънг
Това е книгата, която в момента чета. Слагам я в Wrap Up, понеже ми остават няколко глави още, които ще приключа до утре вечерта. Не знам дали ще напиша ревю на тази книга. Ако не го направя, трябва да ви споделя, че я започнах, знаейки от какъв жанр е и какво ще чета в нея. Опасявах се да не е като "50 нюанса сиво". Но съм се бъркала. Историята е много по-сладка, отколкото си мислех. И макар да има еротични сцени, на които не съм фен по принцип, не бяха неприятни за четене.

9. "Принцеса с часовников механизъм" - Касандра Клеър (това всъщност е половинката, за която споменах по-горе) 
Всъщност това ще бъде мини история за слушането на аудиокнигата.

Преди няколко дни ми се наложи да пътувам до Русе. Предишният ден бях открила "Принцеса с часовников механизъм" на аудиокнига и реших, че ще си я пусна да преслушам някои любими моменти от нея, докато пътувам. Когато я пуснах моментално разбрах чий е гласът на разказвача. За всеки случай проверих в Интернет, за да се уверя, и се оказа, че не бърках. Беше Даниъл Шърман. А тези, които ме познават, знаят, че обожавам този актьор (макар и да не знаех тази подробност, че е гласът зад аудиокнигата). Няколко часа, на отиване и на връщане, просто не правих друго, освен да стоя като омагьосана и да слушам как чете любимите ми моменти от книгата. Мисля, че се брои за прочетено. Ха-ха.

* * *
   За месец май съм решила да довърша четенето си на "Повест за два града" от Чарлс Дикенс. Отлагам го от два месеца вече. А историята наистина ми харесва. Книгата, която чаках от доста време, най-после ще излезе през май и тя е "Уинтър" от Мариса Мейър. Така че тя се включва в списъка за месеца. Книгата "Хрониките на Магнус Бейн" беше план за април, но за съжаление остава за май. Вече е крайно време да прочета и прословутата новела "Фор", която само хваща прах на рафта. Надявам се май да е по-успешен, макар че като знам какво ме чака от страна на изпити, практики и курсови работи, четенето на нещо странично ще остане на малко по-заден план.

Весело посрещане на празника!

Няма коментари:

Публикуване на коментар