неделя, 10 април 2016 г.

10 буктюбъри, на които да хвърлите поглед


Доста от нас, читателите, в момента са членове на т. нар. Буктюб общество. Постепенно тази "мода" се разраства и в България. Не толкова, колкото ми се иска, за жалост. Предимно българите залагат на влогърството, което също е едно развлечение от сивото ежедневие. Но буктюбърите в България са малко. Дори прекалено малко. За сметка на това книжното блогър общество е по-разпространено. В държавите с англоговорящо население (предимно) буктюб е една неизменна част, която се разраства бързо. Десет (от които два български) буктюб канала ми се открояват най-много в очите и реших да ви ги представя в пост, посветен на тях. Абонирана съм за всеки един от тях и винаги ми е любопитно да следя всеки клип, който публикуват. Подредила съм ги в произволен ред. Можете да кликнете върху потребителските им имена, за да посетите каналите им.

Саша Алсберг (abookutopia)
Това, което харесвам в Саша, е че тя е винаги усмихната и във всяко видео внася много щастие и емоция. Самата тя споделя, че ѝ е искрено забавно да ревюира книги, а на почитателите им е приятно, че разясненията за книгите, които прави във видеата си, винаги са добре изпипани и обяснени, а самата тя притежава богат речник, с който си служи отлично. Това, с което ще запомня Саша, е, че тя е най-големият фен на Шотландия и шотландската култура, а тази нейна мания е благодарение на книгата "Друговремец" на Даяна Габалдон. На Саша скоро ѝ предстои издаването на книгата ZENITH, на която е съавтор.

Джеси Джордж (jessethereader)
Джеси е един от най-любимите ми буктюбъри. Той е единственият мъж, чиито канал е посветен на книгите, който е достигнал над 150 хиляди абонати. Това със сигурност се дължи на факта, че Джеси всеки път е много ентусиазиран, шегува се и винаги намира положителни черти, дори в книга, която не му е харесала. Книгите, с които ще запомня Джеси, а и всеки път като ги видя се сещам за него, са книгите от трилогията "Домът за чудати деца на мис Перигрин". Интересното при него е, че поздравът му във всяко видео, е един от най-запомнящите се.

Кристин Ричио (polandbananasBOOKS)
Тази чаровница е буктюбърът с най-голям брой абонати, който минава над 280 хиляди. Това, което прави Кристин специална, е нейната огромна и безспирна енергия. Всяко нейно видео е изпълнено с много смях. Не само, че ревютата ѝ винаги са откровени, изпипани до най-малката подробност, но и скечовете, които прави винаги са изпълнени с много забава и сарказъм. Кристин е един огромен фен на книгите за Хари Потър. Тя също е любител на всичко, написано от Касандра Клеър. В канала на Кристин можем да срещнем всичко свързано с книгите на Каси (както и с филма/сериала по тях). Освен това Кристин има многобройни и различни видеа, които ще се харесат на всеки.

Зоуи Харт (readbyzoe)
Зоуи е изключително симпатична и харизматична личност. Тя винаги носи усмивката със себе си във всяко видео. Каналът ѝ в буктюб обществото е изпълнен със забавни тагове, предизвикателства, интересни книжни трикове и достоверни ревюта, след които да ти се прииска да прочетеш книгата, която тя е препоръчала. Това, което ни прави впечатление у читателския живот на Зоуи е, че тя е огромен фен на книгите на Джейн Остин. Относно писането на своя собствена книга, Зоуи споделя, че засега се радва на четенето повече и ако един ден ѝ хрумне идея, може и да се захване с писане на книга.

Райс и Алекс (Четат ли двама)
Тези двама изключително лъчезарни и симпатични хора са едни от българските буктюбъри. Всяко тяхно видео е много интересно, забавно, а книжните им ревюта винаги са позитивни и изпипани. Удоволствие е да се гледат техните видеа, не само, защото са изпълнени с усмивки, но и защото е много приятно да следиш хора, които говорят родния ти език. Моите лични предпочитания клонят към тези на Райс и винаги съм много развълнувана да видя нейно видео. Ревютата на Алекс пък ми повдигат настроението и ме карат да прочета книгата, която той препоръчва.

Кат О'Кийф (katytastic)
Макар напоследък доста рядко да публикува клипове в YouTube, Кат е една от най-запомнящите се буктюбъри. Не само заради многобройните цветове, в които сме виждали косата ѝ, но и заради огромните рафтове с книги, които виждаме зад нея във всяко видео. Кат е третата половина от буктюб триото, в което също са Кристин и Джеси. Тримата имат множество клипове, сред които са едни от най-креативните книжни предизвикателства и, разбира се, тяхната ежемесечна рубрика Booksplosion. Книжният герой, когото Кат определя като свой "съпруг" и доста често споменава името му във всеки удобен момент, е Уил Херондейл ("Адски устройства", Касандра Клеър).

Рейгън (PeruseProject)
В началото имаше някои малки подробности, които не ми харесваха у нея, но след известно време осъзнах, че това е безсмислено, защото Рейгън е адски чаровна и усмихната. Умее да изказва мнението си, без да се страхува, че някой ще я намрази за откровеността. Това ме впечатли у нея. Ревютата, които прави, почти винаги са кратки, но съдържателни и без излишни спойлери. Направило ми е впечатление, че книгите, които тя чете, са доста по-разнообразни и сред тях има повече Adult, отколкото YA литература. А това си е огромен плюс, особено за хората, които въобще не четат YA книги.

Наташа Полис (Tashapolis)
Наташа е fangirl. Тя е от буктюбърите, които ship-ват всеки един герой и които fangirl-ват колкото се може повече. В нейния канал можем да срещнем не само ревюта на книги и тагове, но и множество разнообразни влогове, интервюта, разговори за филми и сериали. Доста често можем да срещнем Наташа в компанията на Кристин Ричио. Двете са изключително забавен колектив. Освен "работата" ѝ като fangirl, Наташа може да бъде запомнена като един огромен фен на Джейми Фрейзър от "Друговремец" (Даяна Габалдон) и на двойката Капитан Суон от сериала "Имало едно време".

Хейли ЛеБланк (Hails Hearts Nyc)
Тази симпатична буктюбърка е една от десетте, които избрах, защото у нея винаги е имало нещо много приятно, което на мен ми допада. Нейните видеа са винаги също толкова приятни, забавни и интересни. Доста често тя си прави клипове на най-различни теми, в които препоръчва книги. В канала ѝ се срещат по-малко ревюта и повече тагове, препоръки, трикове и всякакви други книжни, разнообразни клипове. А когато направи ревю, то е кратко, без спойлери и е събрала най-необходимото, което да сподели като впечатление от дадената книга. А и библиотеката зад нея е изключително цветна и ти пълни душата.

Плами Димитрова (LoveLife&Books)
Последният буктюбър, който мисля, че си заслужава следенето, е наше момиче. Нейният буктюб канал е един от двата български, които редовно качват ревюта на книги. В канала на Плами се срещат и много тагове, които, на мен лично, са ми много интересни за гледане. У Плами ми харесва това, че е усмихната и позитивна. Ревютата ѝ са много съдържателни и си казва всичко, което мисли за дадената книга. Много е хубаво, че напоследък доста често качва клипове, защото българското население се нуждае от повече буктюбъри, които да предават любовта към книгите и така да стигне до повече хора. Плами е една от тях.

***
Надявам се, че постът ви е харесал. Любопитно ми е да разбера вие кой от тези буктюбъри си харесвате. Може да изразите мнението си. Също така се чувствайте свободни да споделите за още български или чуждестранни буктюбъри, които са ви любими.

8 коментара:

  1. Оо, много хубав пост, радвам се също, че следя почти всички буктюбъри, които си споменала (всъщност първите 8, но сега ще хвърля око и на последните две). Много харесвам всеки един от тях, както и някои други - Raeleen от padfootandprongs07 също много ме радва, както и Ема от emmabooks. Харесва ми, че в България също имаме буктюбъри, като Алекс и Райс са големи сладури. Много приятен пост, браво! :3

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря! :) А Ема също я харесвам! Готина е и ми харесва, че е фенка на РЕЛИКВИТЕ. :D

      Изтриване
  2. Супер пост! Следя всички буктюбъри, които си изброила и са наистина страхотни. Любимка ми е Саша, а освен споменатите буктюбъри, други, които следя и харесвам, са Хедър - Bookables, Райли - Riley Marie и Касиди - Kassidy Voinche :)

    ОтговорИзтриване
  3. Много интересен пост :))Повечето буктюбъри и аз ги следя и ми се иска и в България да имаше повече такива хора.А Алекс и Райс мен много ме радват :)

    ОтговорИзтриване
  4. Чудесна идея за пост ! Аз лично следя с най-голямо удоволствие почти всички, които и ти си изброила. Много ми допада как си обяснила по малко за всеки един :)

    ОтговорИзтриване
  5. Страхотно! Горещо ти препоръчвам да видиш и Джен Кембъл (jenvcampbell) - представя изключително разнообразни книги, много от които са с висока литературна стойност и винаги успява да открие шантави малко известни книги и автори, има огромен интерес към приказките и всякаквите им преработки, а наскоро започна да прави и книжен подкаст.

    ОтговорИзтриване