събота, 5 март 2016 г.

TMI vs TID Tag

 Източник
Днес, докато си рових из YouTube, попаднах на един таг, на който нямаше как да не обърна внимание. Тагът е посветен на двете поредици на Касандра Клеър - "Реликвите на смъртните" и "Адски устройства", в който читатели отговарят на 10 въпроса, сравнявайки двете поредици. И понеже съм на вълна Ловци на сенки от вече доста време (оказва се, че са ми любимци, какво да ги правя), реших да направя този таг и в моя блог. Ето линк към видеото, което гледах: TellerofTales.

Източник
1. Любима главна героиня: Теса или Клеъри?
Харесвам и двете. Клеъри е смела, твърдоглава, две качества, по които се оприличавам на нея. Теса, от своя страна, е по-жертвоготовна, което винаги съм харесвала у нея, а и обича книгите, по което си приличаме. В случая ще кажа Теса, просто защото от самото начало на TID ми беше страшно интересна, а и не бих отказала да живея в нейния свят.

2. Любим Херондейл: Уил или Джейс?
Ситуацията тук е същата като в предишния въпрос. Харесвам Джейс много, но Уил ми е слабост и винаги ще е на първо място.

3. Любим любовен триъгълник: Саймън/Клеъри/Джейс или Уил/Теса/Джем?
Саймън/Клеъри/Джейс не ги възприемам точно като любовен триъгълник. Причината за това е, че Клеъри е влюбена единствено в Джейс и възприемам двамата като двойка Клеъри и Джейс, точка! А при Уил, Теса и Джем е съвсем друго. Тя е влюбена и в двамата, също колкото и те в нея. И колкото и да си мислех, че ще е странно, не беше. По принцип не съм фен на триъгълниците, но тези тримата ги обожавам.

Източник
4. По-добър злодей: Себастиян или Магистърът?
С две вдигнати ръце избирам Себастиян. Не ми пука колко е лош или какви неща е направил. Уникален е и ми хареса страшно много (макар да съм на книга 3, едва ли ще си променя мнението за него, каквото и друго да прави).

5. По-добра армия: Демони или Автоматони?
Тук си мисля, че ще дам по половин точка, защото и демоните, и автоматоните, ме плашат адски.

6. По-добра първа книга: "Град от кости" или "Ангел с часовников механизъм"?
Харесвам много и двете книги. Но "Ангел с часовников механизъм" беше по-доброто начало, според мен.

7. По-добра второстепенна героиня: Изабел Лайтууд или Сесили Херондейл?
За пореден път ще кажа, че и двата отговора са добри. Харесват ми и двете героини. Приличат си много по характера, по държанието (достатъчно ясно е защо), но въпреки това, за мен, Изи е по-изключителната. Тя е една от най-добре изградените второстепенни героини, за които съм чела.

Източник
8. Кой е по-добър: Нюйоркският или Лондонският институт?
Ако е в днешно време - Ню Йорк, а ако говорим за XIX век - Лондон. Давам им по половин точка, понеже бих живяла и в двата, зависи само от века.

9. По-добра последна книга: "Град на небесен огън" или "Принцеса с часовников механизъм"?
Понеже не съм стигнала до финалната книга на TMI, няма как да съдя обективно, поради тази причина ще се въздържа.

10. По-добър епилог: "Град на небесен огън" или "Принцеса с часовников механизъм"?
Искам да дам точката на TID веднага, но няма да го направя, понеже както споменах, не съм стигнала до "Град на небесен огън". Епилогът на "Принцеса с часовников механизъм" ме накара да плача с часове. Беше великолепен финал. Но и тук ще се въздържа от вот.

***
Резултатът от гласуването ми е 5:3 в полза на "Адски устройства". Нищо повече няма да кажа, освен, че тази трилогия е наистина уникална и всеки един от героите е много специален за мен.

Чувствайте се свободни да изразите и вашето мнение по въпроса. Ще ми е интересно да го прочета!

Няма коментари:

Публикуване на коментар